Friday, July 22, 2005

Aku adalah Wanita Penggoda

Apakah kau tahu, apa yang kulakukannn.. Aku menggoda lelaki.. Asalkan kau tahu lelaki itu tidak menyukaiku pada awalnya. Berawal dari seorang teman biasa, kami menjadi sahabat. Dan entah kenapa persahabatan yang bersih menjadi tidak bersih. Diantara sekian waktu, masalah, tekanan, kesepian, dan sekian cerita hidupku. Aku membutuhkan lelaki, dan bukannya tanpa cinta aku mendapatkannya. Aku mendekati lelaki rapuh.. Kutemukan sesosok lelaki dari penderitaannya. Dengan rasa penasaran, diantara hari-hari, minggu-minggu sampai menjadi tahun, akhirnya terbukalah kotak hitam lelakiku. Kutemukan banyak luka di hatinya, Kutambal luka-lukanya dengan cinta. "Dia memang tidak mencintaiku, Tapi aku sungguh mencintainya.. " Kutambal cinta di luka hatinya, Bukan hanya Kugoda lelaki rapuhku dengan daya tarik dan perhatian yang kumiliku dan tidak didapatkan lelakiku dari tempat lain.. Walaupun aku bukan yang diharapkannya, Kusadari aku berbakat sebagai wanita penggoda.. Aku terus menggodanya.. Kutaklukan hatinya.. Dia hampir kuraih.. Tapi kenyataannya Tuhan meraihnya terlebih dahulu.. Aku adalah wanita penggoda yang kesepian, Tuhan kenapa kau tidak meraihku sajaaaa.. Dikutip dari suatu tempat.. nun jauhhh...^^ Mengutip dari film "Cinta tidak ada benar dan salah.. cinta adalah dua manusia yang ikhlas" Sekilas cerita huehehehe ^^

No comments: